bucket list

Jag och Frida pratade här om dagen (ovanligt?) och då nämnde jag att jag skulle göra en lista på allt jag ville hinna göra/uppleva innan jag dör. Glömde helt bort det, men fick en liten påminnelse när hon skrivit det på sin blogg.
Hmm.. Nummer ett: skaffa ett bättre minne!?

Själva idén fick jag fakiskt för länge sedan när jag såg filmen The Bucket List, eller jag har inte faktiskt sett filmen men jag har sett den stå på hyllan bland alla våra andra filmer.. Men jag ska se den, nån gång, nu när jag äntligen har tid :)!


Listan ska göras i alla fall. Har tillräckligt mycket papper att skriva på nu när jag tagit hemma alla tio block jag använt i skolan som jag skrivit max 10 sidor i.

Ta studenten!!
Åka på festival
Åka till USA (igen)
Åka till Grekland, Paris, Rom
och en massa andra ställen på jorden(!)
Läsa alla böcker på min boklista
Se alla filmer på min filmlista
Flytta till lägenhet
Fixa ett fotoalbum med minnen

Och nyast tillkommen i min lista (som jag än så länge endast har i huvudet):
Åka på en volontärresa till Afrika.

Listan ska bli mycket, mycket längre. Jag måste bara fundera på vad jag vill göra och åstadkomma med mitt liv och vad jag vill uppleva..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0