vill inte tänka framåt men är livrädd att fastna här

Veckan har bjudit på både det ena och det andra och som vanligt har allt gått för fort. Kollar i almanackan och ser att jag hunnit med så mycket men ändå inte tillräckligt. Hänger inte riktigt med längre, det känns som att jag skulle behöva stanna tiden och andas för en stund. Prioriterar fel antar jag.
 
Men igår var jag glad. Igår var bra. Från morgon till natt. Kvällen bjöd på olika drinkar och en massa öl med Johanna och hennes Emma och där var det meningen att kvällen skulle stanna men istället mötte vi upp några vänner och lite nytt folk. Träffade bekanta lite här och där, drack, dansade, pratade, skrattade, åkte hem och somnade halv fyra.
 
Sov därför lite för långt in på dagen och tappade ännu mer av min tid satt för sådant jag borde göra. Promenerade från Hammarby Sjöstad till Nacka i ett försök att rensa tankarna. Det gick sådär. Promenader hjälper oftast, som en slags terapi, men jag vet inte riktigt om det fungerade som det skulle idag. Tankarna flyter bara ihop och det är svårt att skilja på vad som är positivt och vad som är negativt, vad som känns bra och vad som känns fel. Har i alla fall fått lite tid för mig själv och lyckats sorterat några tankar. Gick i bara tjocktröjan bland prasslande gulröda löv och med solen i ansiktet. Det var dagens höjdpunkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0