Bloggar som är personliga genom text och inte bilder.

Man kommer inte ligga i sin säng för alltid och undra om livet inte var mer än såhär. Att stå här, mitt i allting, och känna sig så sorgslig så att man nästan går under.
En dag. När man fyller lite äldre; då kommer man känna sig så mycket tryggare i hjärtat och allt runt omkring hjärtat. Och man kommer inte sitta på en tunnelbana med en miljard människor runt omkring sig och känna sig som den ensammaste i hela världen.
 
"Att vad som än händer måste man säga ja. 
Våga våga våga. Orka våga. Vilja våga. 
Och när man väl vågat – vad det än är – och står där med ord som knyter sig i halsen och kommer ut helt fel, ja då spelar det egentligen ingen roll. För man kommer inte ligga i en säng och tänka att hela livet flyger förbi utan att man själv får vara med."
 
"Det är därför när jag skriver om att vara tretton, eller om jag hade en musa, eller hur min deprimerade labrador skulle vara som människa, så dyker det upp ord som kedjerökning (jag älskar det ordet), rödvin (också ett tjusigt ord) för det passar bra in i sammanhanget.
 
Det är lätta ord för mig, för världen är lite finare med ett dekadent ljus på sig.
Realism är liksom aldrig så spännande."


- Sandra Beijer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0