“Love is just a system for getting someone to call you Darling after sex.”

Är tillbaks på VFU och tänkte att "varför är vi alltid här när det är regn/snöoväder?" Men att gå på promenad i höstsolen, komma fram till en plats med oändligt många löv, krafsa ihop dom till en hög och hoppa i högarna tillsammans med barnen är underbart.
 
Det är underbart att ta promenader på hösten, bland vattenpölar och gul-orange-röda löv som täcker marken. Och trots regnet gick jag ut, klev i alla pölar jag passerade, försökte komma in på andra tankar, och blev dyngsur. Gick runt i en timme för att andas och försöka släppa vissa känslor och för att reda ut andra. Det hjälpte, som terapi, efter denna skitdag. En stund i alla fall. Nu är jag fortfarande förvirrad, mina tankar är både bra och dåliga, positiva och negativa. Jag är irriterad på andra men irriterar även mig själv. Jag tänker på saker som skulle såra andra, känner mig stark ett tag för att sedan dumförklara mig själv. Måste lösa mina inre konflikter på ett eller annat sätt. Måste sluta tänka på att mina val kan såra andra. Bli egoistisk som tusan. Vilket jag aldrig kommer lyckas med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0