A constant bumpy ride

Efter en rättså jobbig helg uppe i norr där vi levt the real African life, är vi nu tillbaks och det känns underbart! Har saknat barnen något enormt under de fyra dagarna vi var borta, men har ändå inte haft tid att umgås med alla än. Det ska jag göra ikväll! Blir mys i soffan framför fotboll på TV.

I Wulugu, Bolgatanga bodde vi i ett "hus" med plåttak som satt fast med hjälp av stenar. Toan var ett hål i marken och duschen en hink och skopa. Men jobbigast var nog ändå bussresan upp och hem. Vagarna är som dom är, dom går upp och ner, kurvor här och där och så är det konstant gropar eller fartgupp på vägen. Så i en trång tro-tro, utan stötdämpare där man flyger så högt att man nästan slår i taket vid varje gupp och med en väldigt egoistisk Holländare som gillar att ha knät intryckt i mitt lår och armbågen i ryggen på mig, kan jag inte mer än säga: Mind your head, it's going to be a bumpy ride!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0